Lirik Lagu Assalamualaikum – Faizal Tahir

Lirik Lagu Assalamualaikum – Faizal Tahir

Nana nanananana, nana nanananana
Nana nanananana

Nana nanananana, nana nanananana
Nana nanananana

Apa yang ku lihat ini
Mengapa hanya video bunuh sana sini
Di kaca TV, dalam internet, di FB
Hanya darah dan air mata
Ramai yang hina agamaku
Terasa bakar di jiwaku
Can’t believe there are people like this
Can’t believe we are living like this

Apa kita hanya terima sahaja?

Assalamualaikum dunia, bangunlah semua
Lihatlah pada diri kita, semua serupa
Damailah manusia, kita bersaudara
Assalamualaikum dunia
Assalamualaikum dunia

Assalamualaikum, damai pada dunia
Assalamualaikum

Assalamualaikum, damai pada dunia
Assalamualaikum

Warna kulit, kaum, asal usul
Jangan menilai hanya pada rupa
Adakah matamu mengatasi akalmu?
Satu untuk semua (satu untuk semua)
Semua untuk satu (semua untuk satu)
I believe we are better than this
We could all be better than this

Apa kita hanya berdiam sahaja?

Assalamualaikum dunia, bangunlah semua
Lihatlah pada diri kita, semua serupa
Damailah manusia, kita bersaudara
Assalamualaikum dunia
Assalamualaikum

Dengar aku, dengarku selalu bersalah
Selalu terleka dan ku sedari semua
Ampuniku, ampuniku yang berdosa
Ku berubah hari ini untuk kamu

Assalamualaikum, damai pada dunia
Assalamualaikum

Assalamualaikum, damai pada dunia
Assalamualaikum

Ooo… Assalamualaikum dunia
Bangunlah semua
Damailah, damailah manusia
Kita bersaudara
Assalamualaikum dunia
Assalamualaikum dunia

Assalamualaikum, damai pada dunia
Assalamualaikum
(Damailah manusia, kita bersaudara)

Assalamualaikum, damai pada dunia
Assalamualaikum dunia
Damailah pada kamu semua

Alexis & Martin Pomade

An exclusive pomade brand from Malaysia. Pomade untuk rambut kering, kerinting, kusam dan kasar. Follow IG @alexisandmartin untuk info.

View more posts from this author
47 comments on “Lirik Lagu Assalamualaikum – Faizal Tahir
  1. Anonymous

    @babi, haha nama pon dah babi,mesti tuan yg komen ni babi,dasar dasat,anak haram,puki babi sial bangsat

     
  2. Anonymous

    @babi, pegi mampos sme ko babi lahnatullah……org tu buat lgu untuk sedokan org mcm kau lah babi…..

     
  3. Anonymous

    @babi, bait lirik “can’t believe there are people like this” to mmg sesuai utk kau. Susah nak percaya tahun 2015 ni ade lagi org zaman Jurassic mcm kau ni.

     
  4. Anonymous

    Relax, its just a beautiful, peace loving song, don’t get too offensive, its look the haters are not always at peace, kata menunjukan bangsa. Bangsa beragama suka kedamaian. Love this song, Waalaikumsalam.

     
  5. Anonymous

    @babi. Mendamaikan mengunnakan bom dan gun dah salah, ni lagu damai pula pun disalahkan….mau macam apalagi….? Trima lah kedamaian macam apa pun asal jgn melibatkan nyawa.

     
  6. 123

    Celaka kau ‘babi’, mulut takde adab, kimak kau sendiri, suke hati dia lah…
    Yg kau apehal, celaka…Kau sendiri yg babi…

     
  7. 123

    Celaka kau ‘babi’, mulut takde adab, kimak kau sendiri, suke hati dia lah…
    Yg kau sibuk apehal, celaka…Kau sendiri yg babi…

     
  8. Puteri Nurizzati Binti Ahmad Fazail

    Aku suka kat Faizal Tahir..dia hensem, baik n peramah…Faizal Tahir is a my idola…

     
  9. Puteri Nurizzati Binti Ahmad Fazail

    Korang tak baik cakap macam tu lah….korang islam kan? Kalau islam tak payahlah nak cakap Faizal Tahir punye lirik lagu tu macam babi…tu ade perkataan allah kan…korang ingat assalamualaikum tu kan ade kaitan dengan allah…Allah nampak ape yang korang cakap ni tau pukimak bagai…sial bagai… macam kau buat lirik sendiri nnti ade orang cakap lirik kau pulak macam babi…kecik hati Faizal Tahir…lagipun Faizal Tahir tu saudara aku…#JanganBuatPerangaiMcamBabiOkey

     
  10. Puteri Nurizzati Binti Ahmad Fazail

    Kalau korang gaduh korang dosa bukan aku OK…korang dosa masuk ape neraka…
    Allah nampak

     
  11. unknown boy

    Hahha faizal tahir memang bgus nanyikan lagu cengitu .. Sbb hal2 sdemikian orang leyh sedarlah skit zman skg.. Apa plak babi dilontarkan pada lagu cengitu puihhh xda adab btoiii!!melampau!!

     
  12. anggun

    You are my idola ….faizal … Aq x ksh ape org nk ckp 2 la puas2 korg jgk tnggng bkn faizal tahir yg mnggung mohon sabar ye…… Dngn anasir2 yg x elok tu

     
  13. Nurul sharzaliah

    Macam budak2 semua ni nak hina lagu orang sedar diri sikit baru nak hina orang ,, 0ne m0rething dalam dunia tak ada orang yang sempurna kecuali maha yang satu .. Banyak kan mengucap ye .. Assalammulaikum semua 🙂

     

Leave a Reply

Your email address will not be published.